tisdag 25 april 2017

Nettomiljonär!

God morgon alla läsare!

Idag kom löneutbetalningen och ännu en milstolpe uppnåddes: jag är nettomiljonär!

Miljonär blev jag den 26 september 2016. Målet var att bli nettomiljonär senast i maj 2017 och det uppfyllde jag helt enligt plan. Hade det inte varit för nedgången i Serneke och H&M hade jag klarat drömgränsen redan i slutet av mars.

Med nettomiljonär menar jag att min förmögenhet nu överstiger en miljon kronor även efter skulder avräknade. I mitt fall har jag inga andra skulder än CSN och halva studieskulden är redan avbetald.

Nästa milstolpe blir att nå en miljon i aktiekapital. Dit hoppas jag nå i september 2019.

Två miljoner kronor i kapitaltillgångar hoppas jag kunna nå i september 2020.


5 kommentarer:

  1. Grattis, bra jobbat! :)

    Hur ligger pengarna investerade för tillfället?

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  2. Får lov att gratulera till den stora milstolpen! :)
    Nu hoppas vi att det fortsätter lika fint.

    /S

    SvaraRadera
  3. Grattis :) Mot 2 miljoner nu ;)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  4. Grattis, kul att höra! Mot nästa miljon!

    SvaraRadera