tisdag 8 augusti 2017

TransAlta Renewables höjer utdelningen

Månadsutdelaren TransAlta Renewables höjer utdelningen med 7 procent från och med september (länk till artikel, länk till utdelningshistorik). Den nya månatliga utdelningen blir 0,07833 CAD eller nära 0,84 CAD årligen.

En anledning till beslutet förefaller vara att gasanläggningen södra Hedland i Australien nu är i drift. Jag spekulerade i tidigare inlägg om TransAlta RES (länk)  kring att företaget sannolikt väntar in förseningarna i Hedlandanläggningen vilket alltså visade sig stämma.

Jag har nyligen ökat i TransAlta RES och valde idag att öka ytterligare. Nu handlas aktien till en YOC strax över 6,5 procent vilket jag tycker är bra för en månadsutdelare. Jag gillar också att TransAlta fokuserar på förnybar energi vilket stämmer väl med hållbarhetsprofilen på mitt sparande.

1 kommentar: